
Archiwum Uczelni jest wyodrębnioną jednostką podległą bezpośrednio Prorektorowi ds. Informatyzacji. Zakres naszych uprawnień i obowiązków reguluje "Regulamin ogranizacyjny Politechniki Wrocławskiej".
Do zadań Archiwum należy:
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi Uczelni w zakresie prawidłowego postępowania z dokumentacją i przygotowania jej do przekazania do Archiwum Uczelni;
- przejmowanie dokumentacji z jednostek organizacyjnych Uczelni i prowadzenie ewidencji;
- przechowywanie, uzupełnianie i opracowywanie materiałów archiwalnych z obowiązującymi przepisami oraz sprawowanie nad nimi opieki (przegląd stanu akt, konserwacja i zabezpieczenie);
- gromadzenie i kompletowanie informacji dotyczących Uczelni w zakresie dokumentacji fotograficznej, audiowizualnej, wycinków prasowych oraz pamiątek dotyczących historii Uczelni;
- udzielanie informacji dotyczących dziejów Politechniki Wrocławskiej oraz własnego zasobu archiwalnego;
- udostępnianie materiałów archiwalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- prowadzenie indeksów jednostek organizacyjnych Uczelni od początku ich istnienia oraz komputerowej bazy danych o byłych pracownikach i studentach oraz bazy danych o uzyskanych stopniach naukowych;
- wydawanie dokumentów i zaświadczeń na podstawie posiadanych materiałów archiwalnych;
- brakowanie dokumentacji niearchiwalnej;
- prowadzenie praktyk archiwalnych dla studentów ze specjalizacją - archiwistyka.